woensdag 21 november 2018

Verkleedkleren

De meeste oppaskinderen van mij vinden het erg leuk om zich te verkleden. Ik heb echter niet zo heel veel verkleedkleren. Simpelweg omdat ik het erg duur vind voor een simpel jurkje. Ik maak het dan liever zelf van stevige stof zodat het tegen een stootje kan.

Op een vrijdag had ik 2 oppaskinderen die al ietsje ouder waren en zichzelf dus goed konden vermaken. Ik pakte mijn naaimachine erbij en ging aan de slag. Ik maakte van 2 oude t-shirts van manlief 2 leuke indianenpakjes.


(en ja, die voetjes aan de rechterkant hebben we 'gestempeld' met onze eigen voeten ;) De kids vonden het geweldig!)

Het is echt heel simpel om te maken. Je knipt de zij kanten van het shirt open. De zij naden van onder naar boven dus. Daarna knip je franjes door gewoon horizontaal te gaan knippen in het shirt.

Onder de armen knoop je 2 franjes weer aan elkaar om 'arms-gaten' te creƫren. Ook aan de onderkant knip je franjes. Die knip je dus verticaal.



In principe kun je het shirt zo al laten. Je bind er een riempje om heen en je bent klaar. Ik vond het leuk om er nog wat meer op te maken dus ik knipte voor het eerste shirt wat vormen uit vilt en een ander stofje dat ik nog had liggen.




De vormen zitten wat scheef maar dat deert me niet. M'n ene oppasmeisje van 3 hielp namelijk mee en dan gaat het soms iets scheef! Dat vind ik juist iets leuks hebben! Ze hebben hard mee geholpen! Terwijl het meisje van 3 me hielp met de vormen, hielp het jochie van 5 me mee door een ketting te maken met houten kralen en vilten veren.
Allebei vonden ze het heel leuk om me mee te helpen. Zo makkelijk kan het zijn he! Ze kwamen zelf met ideetjes en tips en dus weet ik nu zeker dat deze 2 kids dit heel leuk vinden om ook echt te gebruiken tijdens het spelen.

Voor het 2e shirtje knipte ik wat veren uit vilt en naaide die op het shirtje. Ook naaide ik er nog een rest stukje roze lint op en ook deze was klaar!





Hoe makkelijk he! Je hoeft het niet moeilijk te maken.

Ondertussen zijn ze al veelvuldig gebruikt. Ook door andere oppaskinderen. Ik kreeg het verzoek of ik ook niet even een zusterschortje, een politiepak en een leger pak kon maken. En o ja, een brandweerpak was ook wel leuk! Haha. Ik had het zusterschortje al geknipt dus die ga ik binnenkort inderdaad ook maken. De rest moet ik nog maar eens even kijken of me dat gaat lukken. Eerst alle andere naaiprojecten maar eens afronden!

Liefs, Dochter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

toffe rommelmarktvondsten

Een week of wat terug was ik met manlief en n vriendin bij n rommelmarkt van n kerk. Ze hadden vanalles! Van kerst spullen tot boeken, van k...