woensdag 21 november 2018

Brussel



                                                                         
Enkele weken geleden loste we een lading zand in Brussel. We moesten de dag erna weer grond laden voor Rotterdam. Dat betekende dat we een dag over hadden.
We gingen een rondje Brussel doen. Niet zoals we gewend zijn, zelf met de auto de stad in en daarna maar wat lopen. Nee, dit keer gingen we met de auto naar het Centraal Station, wat overigens drie kwartier duurde voor we daar waren. Wat een drukte in zo'n stad. We gingen een rondje met de Hop-on-Hop-off. Een rondrit van een uur met de bus. We besloten boven buiten te gaan zitten, makkelijker om wat foto's te maken dacht ik. Maar meer mensen dachten er zo over, dus werd mijn ruimte om duidelijk foto's te maken wel wat minder. Maar al met al was de hele rit de moeite waard. Wat een oude bouwwerken in zo'n stad. Wat mij het meeste trekt in Brussel is de Grote Markt. Met het stadhuis en de overige gebouwen eromheen. En dan in die buurt de Chocolaterieën!!!! Een lust om een poosje voor de etalages te blijven kijken. Je moet wel sterk in je schoenen staan om niet van alles te kopen, al is het niet alleen om het lekkere, veel dingen zijn gewoon ook zo mooi dat je ze daarom al kopen zou.









Heerlijke grote stukken schuim. We zijn maar snel verder gelopen. ;)



Atomium gemaakt van chocolade


Waar ik ook altijd o graag even binnenkijk zijn de winkeltjes met kanten kleedjes, gesmockte jurkjes, geborduurde paraplu's, waaiers, boekenleggers, kraagjes, noem maar op.

Een ding ga ik proberen. Smocken. Mijn vriendin  uit Canada maakte vroeger de mooiste gesmockte jurkjes voor haar dochters. Als die te klein waren stuurde ze die naar ons toe en onze meiden hebben ze zo vaak gedragen. Prachtig.






Helaas kan ik geen fotos sturen van de stad. Doordat we een nieuwe computer kochten en alle bestanden overgezet zouden worden is er iets fout gegaan en zijn alle foto's weg.
Deze blog had ik al gedeeltelijk gemaakt dus moet ik het hierbij laten. Ik had nog graag een paar foto's  van de mooie kerken, gebouwen op de Grote Markt en onder andere Atomium willen plaatsen. Helaas.
Groetjes Moeders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

toffe rommelmarktvondsten

Een week of wat terug was ik met manlief en n vriendin bij n rommelmarkt van n kerk. Ze hadden vanalles! Van kerst spullen tot boeken, van k...