zaterdag 10 november 2018

Paardenmarkt

Afgelopen maandag was het bij ons op het dorp weer de jaarlijkse paardenmarkt. Een hele happening voor ons kleine dorp. Het centrum (haha, 3 supermarkten en wat kleine winkeltjes op 1 pleintje) staat dan vol met paarden, kopers, verkopers en kraampjes. De straten rondom de markt staan bomvol met auto's met paardentrailers. Een drukte van belang dus. (en overal poep... werkelijk waar o-ve-ral!)

Sommige mensen blijven heel de dag op de paardenmarkt hangen. Ik niet.. ik doe een rondje over de paardenmarkt, over de braderie en ga lekker weer naar huis 😉



Dit jaar had ik op deze dag maar 1 oppaskindje en die ging gezellig mee naar de markt. Ik twijfelde nog of ik de kinderwagen mee zou nemen of dat ik lekker voor de draagzak zou gaan. Het is namelijk geen doorkomen aan met een kinderwagen dus ik heb de draagzak maar meegenomen. Ideaal. Ze ziet alles en je hoeft niet bang te zijn dat ze te dicht bij de paarden komen.






Ook voor de innerlijke mens is gedacht. Overal zijn tentjes waar je kunt eten.

Op de braderie kocht ik een overhemd en mooie trui voor manlief. Mn moeder was ook gezellig een dagje gekomen en kocht echt iets heel tofs! Mn moeder is een Amsterdammer.. en kijk eens wat ze verkochten!! Een boekje van Nijntje in het plat Amsterdams! Echt superleuk!!




(Echt wat voor ons! Bij ons thuis zijn we ook allemaal dol op de cd's Kokkie. Over een Amsterdams jochie. Ook al zo leuk!)

Het is een traditie om met paardenmarkt snert te eten. Nu maak ik nooit erwtensoep! Eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe het moet.  ;) En ik ben er ook niet dol op. 1x in het jaar vind ik het prima om te eten maar verder hoeft het van mij niet ;)

Mijn schoonmoeder daar in tegen maakt een mega pan erwtensoep. Alle kinderen en kleinkinderen komen dan eten. Manlief zorgt voor frietjes en frikandellen voor de kinderen en iedereen kan lekker eten.

De rest van de vrije dag betekent voor manlief altijd wat klusjes doen. Ook handig ;)

Het was weer een gezellige dag! Op naar volgend jaar ;)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

toffe rommelmarktvondsten

Een week of wat terug was ik met manlief en n vriendin bij n rommelmarkt van n kerk. Ze hadden vanalles! Van kerst spullen tot boeken, van k...