vrijdag 2 november 2018

onze moestuin


Afgelopen voorjaar kreeg ik van manlief een 'meter moestuin'. Een vierkante bak van een meter bij een meter. We hebben heel de tuin aangepakt dit jaar en we hadden er al een plekje voor gereserveerd. We zaaiden wat groenten en kruiden erin. Er gingen onder andere wortels, prei en bieten in. De bieten hebben we snel daarna overgezet naar de grote groentetuin bij mijn schoonouders. Onze meter moestuin was een beetje te klein om mooie fatsoenlijke bieten te laten groeien. De wortels lieten we wel staan en de prei ook.

In september heb ik samen met mijn oppaskinderen de wortels geoogst. Ze vonden het geweldig om te helpen en toen ze ook nog eens allebei een worteltje mee mochten nemen waren ze de koning te rijk. Allebei hadden ze dikke lol om 2 wortels die innig gestrengeld waren ;)
Kijk Ietje. Deze wortels zijn verliefd!

Bij mijn schoonouders zaaiden we naast de bieten ook nog boerenkool en erwten.
De erwtjes gingen er midden in de zomer al vanaf. De boerenkool en de helft van de bieten zitten er nog. Ik heb pas al een aantal bieten gekookt en daarvan zitten nu 3 porties in de vriezer. Lekker om een voorraadje groenten in huis te hebben. En ik vind het helemaal leuk als het van je 'eigen' land komt!
Op dit moment staan er viooltjes in onze moestuin. Volgens manlief staat dat gezelliger dan een stukje lege grond ;) Volgend jaar hopen we weer het een en ander te zaaien!

Heb jij een moestuin? Zo ja, maak je het dan in of doe je het in de vriezer?
Of doe jij het makkelijk en koop je het gewoon in de winkel?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

toffe rommelmarktvondsten

Een week of wat terug was ik met manlief en n vriendin bij n rommelmarkt van n kerk. Ze hadden vanalles! Van kerst spullen tot boeken, van k...